Monday 11 June 2012

AWASI WAHABI


AWASI WAHHABI : GOLONGAN MUJASSIMAH MODEN?

(Satu Penjelasan berdasarkan Hukum Para Ulama)



Perlu diketahui bahawa golongan yang paling banyak kesesatan pada hari ini adalah Mujassimah (Yang menyatakan Allah itu berjisim) dan Musyabbihah (Yang menyatakan Allah itu menyerupai makhluk). Golongan Wahhabi adalah mereka yang paling jelas menyamakankan Allah dengan makhluk. Dan ketahuilah bahawa Musyabbihah dan Mujassimah adalah KAFIR.


Oleh kerana golongan sesat ini menyebarkan aqidah sesat mereka kepada orang awam termasuk anak-anak orang islam.
Maka wajiblah kepada kita orang islam yang beraqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah tidak senyap dari mengawasi golongan sesat ini.

Diceritakan bahawa tokey Wahhabi bernama Abdullah bin Hasan cucu kepada Muhammad Bin Abdul Wahhab banyak menyuarakan aqidah sesatnya di Makkah sejak sebelum 70 tahun lalu dengan mengatakan dalam keadaan dia turun dari tangga, katanya :
 Allahu Yanzil Kanuzuli Haza ” kata-kata kufur yang bermaksud : “ Allah turun seprtimana aku turun ini ”.

Kenyataan kufur tersebut telah didengar oleh ramai para ulama termasuk Syeikh Ali Bin Abdul Rahman As-Somaly yang tinggal dan mengajar di Makkah.

Maka tidak harus bagi kita umat islam senyap membisu tidak mengawasi orang islam dari ajaran sesat Wahhabi ini. Adakah mengingkari kemungkaran dianggap memecahbelahkan umat islam? Tidak sama sekali!.

Mengkafirkan orang yang amat jelas kekafirannya bukanlah memecahbelahkan saf orang islam, bahkan ianya merupakan penjelasan kebenaran kerana bagaimana kita orang islam berkesedudukan dengan ajaran sesat Wahhabi yang mengkafirkan kita umat islam dan menghalalkan darah seluruh umat islam?!.



PRINSIP WAHHABI


Golongan Wahhabi menganggap sesiapa yang tidak menuruti aqidah mereka yang menjisimkan Allah dan menyamakan Allah dengan makhlukNya maka orang itu dikira kafir dan halal darahnya. Lihat sahaja prinsip utama Wahhabi tesebut seperti yang tertera dalam kitab utama mereka mengatakan :

“ Bunuhlah ahli sufi yang soleh sebelum kamu membunuh yahudi dan majusi ”.

Diantara Wahhabi yang menjelaskan prinsip utama wahhabi adalah “Sesiapa yang tidak mengatakan Allah Duduk dan tidak menuruti aqidah mereka yang menjisimkan Allah dan menyamakan Allah dengan makhlukNya maka orang itu dikira kafir dan halal darahnya ” yang menyatakan prinsip Wahhabi adalah sedemikian seorang ulama Wahhabi bernama Ali bin Muhammad bin Sinan seorang pengajar salah sebuah universiti di Madinah dan pengarang kitab Almajmuk Almufid Min Aqidah At-tauhid.



ULAMA MAZHAB HAMBALI MENJELASKAN PERIHAL WAHHABI


Mufti Mekah bernama Muhammad Bin Abdullah Bin Hamid Al-Hambali An-Najdi menyatakan didalam kitabnya berjudul As-Suhubul Wabilah ‘Ala Dhoroih Al-Hanabilah.

Dalam kitab tersebut Mufti Mekkah menjelaskan latar belakang 800 orang para fuqoho’ dari mazhab Hambali. Diantara yang diceritakan oleh Mufti mengenai seorang alim mazhab Hambali bernama Abdul Wahhab Bin Sulaiman yang merupakan bapa kepada seorang pengasas ajaran sesat Wahhabi bernama Muhammad Bin Abdul Wahhab.

Mufti menceritakan bahawa bapa Muhammad Bin Abdul Wahhab tidak meredhoi anaknya itu kerana pengasas Wahhabi itu mengkafirkan sesiapa sahaja yang tidak sependapat dengannya bahkan pengasas Wahhabi tersebut menghalal pembunuhan umat islam yang tidak mengikutnya. Sila lihat pada kitab tersebut dimukasurat 276 cetakan pertama di Riyadh.



WAHHABI MEMBUNUH 3000 UMAT ISLAM DI JORDAN

Telah berlaku satu peristiwa yang amat menyayathati umat islam pada 1920an iaitu pembunuhan Wahhabi terhadap umat islam di Timur Jordan. Disitu Wahhabi telah membunuh bukan 3 orang tetapi 3000 orang islam yang tidak mengikut mereka dengan menyembelih umat islam seperti kambing dalam pada penyembelihan itu Wahhabi mengatakan: “Ayuh kita bunuh kafir ini kerana tak ikut kita!”.
Kisah pembunuhan Wahhabi terhadap 3000 umat islam di Timur Jordan ini tertera dikebanyakan perpustakaan di Jordan.



WAHHABI : MUJASSIMAH

(Mujassimah Adalah Golongan Kafir Disisi Seluruh Ulama Islam)

Wahhabi adalah kaum Mujassimah yang menjisimkan Allah. Mujassimah adalah kafir kerana Imam Syafie rodhiyallahu ‘anhu menyatakan :
“ Al-Mujassim Kafir ” kata-kata Imam Syafie itu bermaksud : “ Mujassim (Yang mengatakan Allah itu jisim seperti Wahhabi) adalah kafir ”.

Kenyataan Imam Syafie yang mengkafirkan Mujassimah tersebut diriwayatkan oleh Imam Suyuti dalam kitabnya Al-Asbah Wa An-Nazoir mukasurat 488 cetakan Darul Kutub Ilmiah.

Mari kita lihat kenyataan Imam Ahmad Bin Hambal dan para ulama mazhab Hambali yang mempersetujui kenyataan Imam Ahmad mengatakan :
“ Man Qola Allahu Jismun Faqod Kafar Wakaza Man Qola Allahu Jismun La Kal Ajsam ” kenyataan Imam Ahmad bermaksud : “ Sesiapa yang mengatakan Allah berjisim maka dia telah kafir, begitu juga kafirlah yang mengatakan Allah itu berjisim tapi tak serupa dengan jisim-jisim ”. Lihat Sohibul Khisol diantara ulama mazhab Hambali yang masyhur.

Seorang ulama mazhab Hambali terkenal bernama Muhammad Bin Badruddin Bin Balban Ad-Dimasyqi Al-Hambali dalam kitabnya berjudul Muktasor Al-Ifadat mukasurat 490 menyatakan :
“ Allah tidak menyerupai sesuatu dan sesuatupun tidak menyerupai Allah, sesiapa menyamakan Allah dengan sesuatu maka dia KAFIR seperti mereka yang menyatakan Allah itu berjisim, begitu jugak kafir yang menyatakan Allah itu berjisim tapi tak seperti jisim-jisim ”.

Begitu juga Imam Malik dan Imam Abu Hanifah jelas mengkafirkan golongan Mujassimah.
Mari kita lihat apa yang telah dinukilkan oleh Ibnu Hajar Al-Haitami dalam kitabnya berjudul Al-Minhaj Al-Qowim Syarh Muqaddimah Al-Hadhromiyah :
“ Ketahuilah bahawa Al-Qorrofi dan selainnya telah menukilkan dari Imam Syafie, Imam Malik, Imam Ahmad dan Imam Abu Hanifah rodhiyallahu ‘anhum bahawa mereka semua mengkafirkan mujassimah ”.


WAHHABI MENYEMBAH JISIM YANG BERBETIS

Wahhabi adalah golongan yang amat malang. Ulama islam mengharap sangat sekiranya golongan Wahhabi ini diberikan pemahaman ayat Allah “Laisa Kamithilihi Syai” dalam surah As-Syura ayat 11 yang bermaksud “ Tiada sesuatupu menyerupaiNya”.
Puluhan ulama Wahhabi menyebarkan perkara kufur dengan mengatakan :
“ Allah meletakkan kakiNya yang berbetis kedalam api neraka kemudian mengatakan ada lagi ke? ”.
Lihatlah betapa sesatnya mereka!


WAHHABI MENGATAKAN : NABI MUHAMMAD ADALAH PATUNG BERHALA.

Tidak cukup bagi Wahhabi mengkafirkan umat islam dan menghalalkan darah orang islam yang tidak mengikut mereka.

Wahhabi sejak 8 tahun dimusim haji menyatakan prinsip mereka adalah ¾ orang islam sekarang adalah kafir dan halal darah mereka.Wahhabi juga mengatakan :
“ Kami menjual tasbih ( yang dianggap bid’ah sesat oleh Wahhabi) hanya kepada orang musyrik di tanah haram ini ”. Sudah pasti ramai diantara kita membeli tasbih disana.


Seorang ulama Wahhabi bernama Abu Bakar Al-Jajairy menyatakan dalam Masjid Nabawi di Madinah pada tahun 1993M dengan katanya : “Aku bersumpah bahawa islam tidak akan bangkit selagi patung berhala ini (sonam) tidak dikeluarkan dari masjid ini” sambil tangannya mengarah kepada maqam Nabi Muhammad.

Apakah dosa Nabi Muhammad kepada ulama Wahhabi ini sehingga Wahhabi menamakan Nabi Muhammad itu sebagai berhala?!.



PENUTUP UNTUK KALI INI.

Sesetengah orang menganggap bahawa perbuatan menjelaskan kesesatan dan kekafiran Wahhabi ini adalah suatu yang memecahbelah saf umat islam.

Saudara islam sekalian, ketahuilah! Sekiranya anda memahami betapa bahaya lagi sesatnya ajaran Wahhabi ini maka anda akan lebih sensitif kerana kejahatan dan kesesatan Wahhabi ini amat bahaya.

Kepada yang mengatakan :bagaimana kita menyesatkan orng yang mengucap dua kalimah syahadah?!

Ketahuilah! Walaupun seseorang itu mengucap dua kalimah syahadah tapi aqidahnya masih kafir lagi sesat dan dia tidak mengenal Tuhannya dengan mengatakan :
“Allah itu berjisim” maka dia bukan islam.

Imam Abu Hasan Al-Asya’ry menyatakan dalam kitabnya berjudul An-Nawadir :
“ Al-Mujassim Jahil Birobbihi Fahuwa Kafirun Birobbihi” kenyataan Imam Abu Hasan Al-Asy’ary tersebut bermaksud :
“ Mujassim ( yang mengatakan Allah itu berjisim) adalah jahil mengenai Tuhannya, maka dia dikira kafir dengan Tuhannya ”.

Ibn Al-Mu’allim Al-Qurasyi (wafat 725) dalam kitab Najmul Muhtadi menukilkan dari Al-Qodi Husain bahawa Imam Syafie menyatakan :
“ Sesiapa beranggapan Allah duduk diatas arasy maka dia KAFIR ”.

Mari kita lihat pandangan ulama Hanafi.

Syeikh Kamal Bin Al-Humam Al-Hanafi menyatakan dalam kitab mazhab Hanafi berjudul Fathul Qadir juzuk 1 mukasurat 403 pada Bab Al-Imamah :
“ Sesiapa yang mengatakan Allah itu jisim ataupun Allah itu jisim tapi tak serupa dengan jisim-jisim maka dia telah KAFIR ( ini kerana jisim bukanlah sifat Allah )”.

Maka Wahhabi adalah Mujassimah yang beranggapan bahawa Allah itu jisim duduk diatas arasy.
Tidak harus bagi kita senyap dari mempertahankan aqidah islam dan menjelaskan kesesatan ajaran sesat!.

Wassalam.

27 comments:

  1. cerita mengarut... takde dalil....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tazkirah today.... RUJUKAN KITAB USUL TAHQIQ m/s 30 : BARANGSIAPA YG ENGKAR TAUHID DIBAWA IMAM ABU HASAN ASAARI DIA IALAH MURTAD, AHLI BIDAAH & PENGIKUT SETAN , DALIL SURAH AL MAIDAH : AYAT 54. DAN Berimanlah dgn quran & hadis nabi s.a.w bila turunnya surah almaidah ayat 54, Nabi saw menepuk sahabat nabi Abu musa asyaari. Kaum itu keturunan kamulah. Abu musa ialah moyang Imam abu hasaan asyaari. Maknanya AKIDAH BENAR IALAH IMAM ABU HASSAN ASYAARI & IMAM MATURIDI. Allah wujud tanpa tempat & AKIDAH SIFAT 20.

      Delete
    2. Hadis palsu. Sama spt hadis yg kata saidina ali r.a pintu ilmu. Penulis ada bau syiah. Umat islam harus hati2

      Delete
  2. Bawakan dalil seperti nama nama kitab 'Wahabi' itu yg menceritakan hal hal yg disebutkan ini. Hentikan menggunakan hujah "diceritakan", "dikatakan", "mereka kata", "dia kata", "beliau kata" kerana ia lebih cenderung kepada fitnah-fitnah manusia.

    Kenapa anda boleh bawakan dalil kitab kitab yg lain, tetapi tidak ada satu pun dalil yg betul betul khusus bagi setiap tuduhan yg diceritakan. Semuanya main hujah "sana sini kata-kata".

    Barakallahufik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul saudara! Lihatlah tuduhan penulis tentang maqam Nabi SAW! Jika benar kata2 Abu Bakr Al-Jazairy itu pun, adakah dia maksudkan maqam nabi atau tubuh badan Nabi SAW sendiri! Berat sungguh tuduhan penulis jni kpd Sheikh Abu Bakr! Atau memang penulis seorang yg kurang aqal?

      Delete
    2. Betul saudara! Lihatlah tuduhan penulis tentang maqam Nabi SAW! Jika benar kata2 Abu Bakr Al-Jazairy itu pun, adakah dia maksudkan maqam nabi atau tubuh badan Nabi SAW sendiri! Berat sungguh tuduhan penulis jni kpd Sheikh Abu Bakr! Atau memang penulis seorang yg kurang aqal?

      Delete
  3. nampak sangat kamu berdua ni golongan wahabi..

    ReplyDelete
  4. Dalam Surah Al-Ma'idah ayat 3, Allah berfirman:"...Pada hari ini telah Aku sempurnakan untuk kamu agama kamu, dan telah Aku cukupkan kepada kamu nikmatKu dan telah Aku redhai Islam menjadi agama bagi kamu. ..."
    Al-Bukhari dan Muslim meriwayatkan daripada Aisyah r.a., beliau berkata bahawa Rasulullah SAW bersabda: Maksudnya:- "Sesiapa yang mengada-adakan dalam urusan agama kita ini sesuatu yang bukan merupakan sebahagian daripadanya, maka ia tidak akan diterima (oleh Allah)."

    ReplyDelete
  5. maaf, saya rasa insan yg buat blog ni mungking dari fahaman syiah, dia cuba mengalih perhatian kita dari terus mnyalahkan syiah, dan kemudian meletakkan wahabi yg perlu ditakuti, kepada pembaca, buat lah kajian tentang apa itu wahabi dan apa itu syiah, dan lebih baik apaitu sunnah, buat kajian ketiga2 itu pastinya anda akan mendapat jawapan yg betul, in sha allah.

    ReplyDelete
  6. benar apa yang disampakai oleh penulis, cuma saya harapkan agar penulis menyeimbangkan tentangan kita terhadap wahabi & syiah agar tidak menjadi fitnah kepada diri sendiri... Sungguh, orang yang jahil dan tidak berada di landasan ilmu tidak akan pernah memahaminya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tazkirah today.... RUJUKAN KITAB USUL TAHQIQ m/s 30 : BARANGSIAPA YG ENGKAR TAUHID DIBAWA IMAM ABU HASAN ASAARI DIA IALAH MURTAD, AHLI BIDAAH & PENGIKUT SETAN , DALIL SURAH AL MAIDAH : AYAT 54. DAN Berimanlah dgn quran & hadis nabi s.a.w bila turunnya surah almaidah ayat 54, Nabi saw menepuk sahabat nabi Abu musa asyaari. Kaum itu keturunan kamulah. Abu musa ialah moyang Imam abu hasaan asyaari. Maknanya AKIDAH BENAR IALAH IMAM ABU HASSAN ASYAARI & IMAM MATURIDI. Allah wujud tanpa tempat & AKIDAH SIFAT 20. WAJIB FARDHU AIN BELAJAR TAUHID DISUSUN OLEH IMAM ABU HASAN & MATURIDI.

      Delete
  7. Perbandingan Manhaj
    1) Surah toha ayat 5:
    Salaf : Tidak tahu erti sebenar,serahkan kepada Allah.Maha Suci Allah daripada serupa dgn makhluk
    Khalaf: takwil kpd "menguasai"
    Wahhabiyyah : Tidak boleh takwil .Allah swt duduk bersila di atas Arasy,tetapi dudukNya tidak serupa dengan duduk makhluk.
    ke 2:surah hud:37

    Salaf : Tidak tahu erti sebenar,serahkan kepada Allah.Maha Suci Allah daripada serupa dgn makhluk
    Khalaf: takwil kpd "pengawasan"
    Wahhabiyyah : Tidak boleh takwil .Allah swt bermata,tetapi mata Nya tidak serupa dengan mata makhluk.
    ke 3 surah alfajr:22

    Salaf : Tidak tahu erti sebenar,serahkan kepada Allah.Maha Suci Allah daripada serupa dgn makhluk
    Khalaf: takwil kpd "Dan datang perintah Tuhanmu"
    Wahhabiyyah : Tidak boleh takwil .Allah swt datang dan pergi ,tetapi tidak serupa dengan datang dan pergi makhluk
    TEPUK DADA TANYA IMAN

    KEPUTUSAN ALAM AKHIRAT NANTI : ROH ADA 5.... 1) ROH PARA NABI/RASUL 2) ROH SYUHADA 3) ROH ORANG MUKMIN 4) ROH ORANG MUKMIN BERDOSA 5) ROH ORANG KAFIR.....
    GOLONGAN 72 PUAK SESAT TERMASUK ROH ORANG KAFIR..... IAITU ISLAM DISISI MANUSIA....KAFIR DISISI ALLAH SWT (KECUALI BERTAUBAT SEBELUM MATI)....
    WPUN SESEORANG ITU ,KETUA DEWAN ULAMAK NEGERI (NAMUN BERFAHAMAN WAHABI) ,DISOLAT OLEH 5,000 HADIRIN, ISLAM DISISI MANUSIA…DIKIRA KAFIR DISISI ALLAH.....
    IMAM KHOMEINI PUN DISOLAT RATUSAN RIBU ORANG DIKIRA KAFIR DISISI ALLAH...
    JOM BERTAUBAT KE ASWJ,...... AKIDAH IKUT IMAM ABU HASAN ASSARI.... FEQAH :IMAM SYAFIE TASAUF"SHEIKH JUNAID/IMAM GHAZALI....
    CONTOH LAIN ROH ORANG KAFIR : ORANG UMNO YG MENOLAK/PERLEKEH HUKUM HUDUD….. ATAU ORANG PAS BERJUANG ISLAM 50TAHUN ,TAPI IKTIQOD DALAMANNYA ROSAK IAITU SYIAH(HINA ABU BAKAR ) ,MUKTAZILAH(ALLAH TIADA SIFAT) DAN WAHABI (ALLAH BERJISIM).INI IKTIKOD KAFIR. CONTOH ROH ORANG MUKMIN BERDOSA: ORANG UMNO /PAS YG BELAJAR SIFAT 20 , DOSA MAKSIAT TIDAK DITINGGAL. DOSA MASIH ADA SEBELUM MATI.

    NIAT SAYA KERANA REDHA ALLAH & SAYANGKAN ANDA SEMUA, UTK BERDAKWAH KPD SEMUA TERPENGARUH WAHABI KEMBALI KE JALAN BENAR , ASWJ. JALAN MENGENAL ALLAH SWT , JALAN MENUJU SYURGA ALLAH SWT.... WALAUPUN ANDA ADA BERIBU2 HUJJAH LAGI... TINGGALKANLAH HUJJAH2 ANDA... KEMBALI LAH KEBENARAN DEMI DIRI ANDA SENDIRI.....
    PELAJARILAH KITAB-MUKTABAR OLEH SHEIKH BERTARAF ARIFBILLAH, IAITU SHEIKH DAUD FATONI, SHEIKH AHMAD FATONI ,SHEIKH ABDUL QADIR MANDILI, DLL

    HUKUM BELAJAR FARDU AIN
    FEKAH =JIKA TIDAK BELAJAR, BERDOSA
    TASAUF=JIKA TIDAK BELAJAR, BERDOSA
    TAUHID(AKIDAH)(USULUDDIN) =JIKA TIDAK BELAJAR, JADI KAFIR
    Delete
    Reply

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau siapa nak menghukum "kafir" untuk saudara se-islam kau?

      Delete
  8. An-Nisā':59 - Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada "Ulil-Amri" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) RasulNya - jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya.

    Kalau kita tgk zaman skrg ni masing2 ego masing2 berpuak2 ikut fahaman 1 imam dan menolak fahaman imam2 lain. Dh mcm pengikut. Dh mcm jdk 1 cabang agama. Allah dh bagitau klu berselisih pendapat maka ikutlah mana yg paling dekat dgn al quran dan sahih hadith.

    ReplyDelete
  9. ZAKIR NAIK : "SAYA PENGIKUT SEJATI IMAM SYAFI'I" >> WAHABI??

    Dalam sebuah persentasinya, Dr.Zakir Naik sedang menjelaskan Hubungan As-sunnah dan Al-Quran, dalam salah satu contoh yang disampaikannya adalah soal Seputar Gerakan Shalat

    Zakir Naik mencontohkan dalam setiap gerakan shalat (Dari Takbir hingga Salam) haruslah diperkuat/disandarkan dengan Hadist yang Shahih walaupun bertentangan dengan pendapat suatu Imam Mazhab yang kita ikuti atau ternyata lebih sesuai dengan pendapat Imam Mazhab yang lain

    Begitu pula dengan perkara-perkara yang lain, pendapat Imam Mazhab yang 4 harus dikembalikan ke Hadist yang Shahih dan tidak boleh Fatanik Buta terhadapnya

    Dr. Zakir Naik menegaskan kita boleh mengikuti imam mazhab yang mana saja, namun ikutilah keseluruhan termasuk seruan para Imam Mazhab yang 4 untuk kembali kepada Hadist Shahih

    Lalu Beliau mengatakan "Saya adalah pengikut sejati Imam Syafi'i" karena jika ada perkataan Imam Syafi'i yang tidak sesuai dengan Hadist Shahih maka saya akan buang pendapat Imam Syafi'i ke tembok, kenapa bisa begitu? karena Imam Syafi'i sendiri yang menyuruh begitu, oleh karena saya pengikutnya maka saya turuti

    Zakir Naik melanjutkan, saya juga pengikut sejati Imam Abu Hanifah, Imam Malik dan Imam Ahmad bin Hambal karena mereka semua mengatakan untuk kembali ke Hadist yang Shahih.

    ***
    Catatan Admin :

    Imam Asy Syafi’i berkata, “Jika terdapat hadits yang shahih, maka lemparlah pendapatku ke dinding. Jika engkau melihat hujjah diletakkan di atas jalan, maka itulah pendapatku”

    Imam Abu Hanifah dan Imam Asy Syafi’i berkata, “Jika hadits itu shahih, itulah pendapatku”

    Imam Ahmad berkata, “Barangsiapa yang menolak hadits Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam, maka ia berarti telah berada dalam jurang kebinasaan”

    Imam Abu Hanifah dan muridnya Abu Yusuf berkata, “Tidak boleh bagi seorang pun mengambil perkataan kami sampai ia mengetahui dari mana kami mengambil perkataan tersebut (artinya sampai diketahui dalil yang jelas dari Al Quran dan Hadits) ”

    Imam Malik berkata, “Sesungguhnya aku hanyalah manusia yang bisa keliru dan benar. Lihatlah setiap perkataanku, jika itu mencocoki Al Qur’an dan Hadits Nabawi, maka ambillah. Sedangkan jika itu tidak mencocoki Al Qur’an dan Hadits Nabawi, maka tinggalkanlah

    ***
    Siapa yang tak kenal Dr.Zakir Naik yang telah membuat para pendeta dan aktifis gereja pusing 7 keliling dengan hujjah-hujjah nya? Sampai sekarang belum ada berita apakah ada Pendeta yang berani berhadapan langsung dengan beliau...

    Dan sekarang mulai terlihat orang-orang yang pengecut dan tidak bertanggungjawab mulai menebar fitnah, Setelah Orang-Orang Syiah, sekarang giliran Kristen yang menghembus isu WAHABI kepada Dr.Zakir Naik

    Dan apakah kita juga akan ikut-ikutan menjadi seorang WahabiPhobia? Takut tanpa sebab? memakan fitnah mentah-mentah? dan bahkan ikut-ikutan mem-fitnah?

    Apakah karena sebab perkataan seseorang "Kembalilah kepada Hadist Shahih" maka kita akan cetetuk "DASAR WAHABI!" kepdanya?

    Kalo begitu jangan tuduh Admin Wahabi, tuduh saja Zakir Naik karena beliau yang berkata sedangkan Admin hanya mengutip, dan pula Zakir Naik juga hanya mengutip perkataan para Imam Mazhab, jadi tuduh saja Imam Mazhab sebagai Wahabi

    Akan tetapi ingat, seseorang tidak menanggung beban dosa yang dilakukan oleh orang lain dan Admin berlepas diri dari segala urusan Fitnah-Memfitnah.

    Semoga menjadi Hikmah - wallahu a’lam

    ReplyDelete
  10. wahabi adalah virus yg merosak ummat ASWJ.

    ReplyDelete
  11. Mcm mana golongan akidah yg menjisimkan Allah dan menyamakan Allah dgn sifat makhluk masih ramai yg ikut.. Ya Allah selamatkan kami

    ReplyDelete
  12. Nik azizkan wahabi, macammana ust azhar idrus nak pertahankan ahlussunnah dgn mempertahankan nik aziz. Tak palah nik aziz dah x da, tapi lain kali ada org yg macamtu, beliau akan pertahankan pula atas dasar apa. najib kita x tahu sunnah ka atau tidak memang diserang bertalu2 oleh uai, tapi nik aziz memang sah pd zahirnya wahabi kenapa dibela. Assobiyah x boleh ada dlm ahlussunnah.

    ReplyDelete
  13. Kalau bukan wahabi pun, 99% dari ummat islam dimalaysia dan dunia adalah bukan ahlussunnahberdasarkan hadis: Sabda Baginda: "Akan benar2 ada 70 @ 700000 dr kalangan ummat ku yg akan masuk syurga............" kalau kita ambil yg banyak 700000 bahagi dgn 1436 tahun usia Baginda dan bahagi dgn 20 negara Islam dan tolak dgn 1/2 dr ahli syurga adalah para sahabat, nak dpt setahun seorang ahlisunnah pun susah. Sebenarnya ahlussunnah adalah org yg ada nasab aqidah sampai kpd Anbiya (dizaman Baginda) dan Awliya (sesudah berlalu satu masaselepas kewafatan Baginda) Krn Awliya adalah pengganti Anbiya. Bagaimana
    kah Waraqah Ibnul Nawfal (bapa saudara saidatina Khadijah) masih lagi benar aqidah walaupun sesudah 500 tahun wafatnya Nabi Isa a.s. kalau tidak susur galur nasab aqidahnya melalui Awliya yg mendapat Ladunni.

    ReplyDelete
  14. MasyaAllah! Penulis ini adalah penyebar fitnah yg sangat bahaya! Bercakap sesedap hati kerana kebenciannya kpd golongan pejuang sunnah yg mengecam golongan yg menyembah kubur atas nama memuliakan wali Allah kononnya!

    ReplyDelete
  15. Memanglah sesiapa yg menjisimkan Allah telah melakukan syirik! Tetapi adakah golongan yg dituduh Wahabi ini menjisimkan Allah? Atau penulis blog ini yg dungu? Sila tunjukkan satu petikan kitab yg ditulis oleh orang dituduh Wahabi ini yg menjisimkan Allah! Tunjukkan! Apabila mereka mengatakan apa yg dikatakan Allah dlm alQuran atau dikatakan Rasulullah SAW dlm hadis sahih tentang sifat Allah maka mereka dikatakan mujassimah! Sedangkan mereka sesekali tidak pernah beri'tiqad sifat Allah itu menyamai makhluq apatah lagi berjisim! Apakah penulis blog ini yg cetek aqal lalu mentafsirkan pegangan golongan tersebut mengikut persepsinya sendiri atau niat jahatnya? Bertaubatlah wahai sipengaku ASWAJA!

    ReplyDelete
  16. Saya cadangkan penulis tulis tentang kenali Al-Ahbash dan ciri-ciri mereka pula! Barulah kita tahu gambaran menyeluruh tentang golongan yg menyeleweng!

    ReplyDelete
  17. Kenalilah diri manusia yang terdiri dari tiga unsur ghaib iaitu roh, akal dan nafsu yang mengawal jasad fizikal manusia yang dicipta dari tanah. Kita membaca tujuh ayat surah Al-Fatehah berulang kali dalam sembahyang tentulah ada tujuannya. Hati nurani manusia yang ikhlas dan bersih akan diberi petunjuk untuk memahami tujuan surah Al-Fatehah perlu dibaca berulang kali dalam solat. Salah satu tujuan adalah untuk mendidik tujuh peringkat nafsu manusia. Supaya manusia faham melalui pancaindera hati nurani maka Tuhan telah mencipta 7 petala langit, 7 petala bumi, 7 neraka dan 7 syurga supaya manusia boleh berfikir.

    ReplyDelete
  18. Penulis blog..mohon teruskan perjuangan ASWJ.. biarkan puak wahabi sekalian.. yg semangnya tidak faham dan tidak akan faham..errmm wahabi wahabi.. menjisimkan Allah swt... semua benda bidaah.. jd suruh iman masjid takpayah pakai mic..semua xda di zaman nabi..bidaah.. bacalah Alquran tanpa dikitabkan.. sebab zaman nabi muhammad x dikitabkan lagi Alquran..kan nabi tak buat..bidaah kata ang pa.. punai lanai

    ReplyDelete
  19. Penulis blog..mohon teruskan perjuangan ASWJ.. biarkan puak wahabi sekalian.. yg semangnya tidak faham dan tidak akan faham..errmm wahabi wahabi.. menjisimkan Allah swt... semua benda bidaah.. jd suruh iman masjid takpayah pakai mic..semua xda di zaman nabi..bidaah.. bacalah Alquran tanpa dikitabkan.. sebab zaman nabi muhammad x dikitabkan lagi Alquran..kan nabi tak buat..bidaah kata ang pa.. punai lanai

    ReplyDelete
  20. Wahabi dan syiah di cipta oleh satu kuasa besar. Adakah kita sedar dua firqah ini sngt bermusuhan. Sedangkn merika atu bos. Begitulah yahudi menciptaknnya supaya umat islam berpecah bela. Bila org2 islam da berpca bela maka xda lg musuh merika. Dan begitu la jga yahudi buat agama krstian berpcah bela. Yahudi takut jika merika hanya ada satu pegangan pasti merika akn bersatu jga. Dan telah nyata skrg syiah dan wahabi seling membenci dan sngt bermusuhan. Bg ASWJ di tengah merika.. wallahuallam..

    ReplyDelete
  21. Suatu cerita tak berasas. Tak arif sejarah hny mencedok sana sini diinternet. APA yg digambarkan adalah mirip gulungan syiah. Confuse kut. "Berpeganglah kamu dgn tali Allah, jgnlah kamu berpecah belah' fitnah tu Neraka tempatnya. Byk yg tak betul.

    ReplyDelete